Stížnosti
Vyřizování stížností
Stížnosti jsou využívány ke zlepšení úrovně kvality a zdokonalení poskytovaných sociálních služeb v Domově pro seniory Velké Meziříčí.
Kdo může stížnost podat:
- a) klient sociální služby
- b) zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce klienta
- c) osoba blízká, pokud je klient v takovém zdravotním stavu, že stížnost nemůže podat sám
- d) zmocněnec klienta
- e) člen domácnosti klienta
- f) zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb
Forma podání stížnosti:
- a) ústní
- b) písemná
- c) telefonická
- d) anonymní
Stížnost lze podat do 1 roku ode dne, kdy skutečnost, na kterou si stěžovatel stěžuje, nastala.
Povinnosti poskytovatele:
- a) vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne doručení stížnosti. Lhůtu lze prodloužit o dalších 30 dnů v odůvodněných případech, ale vždy o tom musí poskytovatel informovat stěžovatele;
- b) písemně informovat stěžovatele o způsobu vyřízení stížnosti;
- c) vést písemnou evidenci o stížnostech a způsobu jejího vyřízení;
- d) umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, která se o stížnosti vede, dělat si z ní kopie nebo výpisy.
Evidence stížnosti:
- Námět a připomínku řeší nadřízený pracovník, který stěžovatele ústně informuje o vyřízení, případně o přijatých opatřeních.
- Stížnost prověřuje pracovník nadřízený tomu, proti kterému stížnost směřuje.
- Každá stížnost, která je vyhodnocena jako oprávněná, přijímá následná opatření.
- Výsledné vyřízení stížnosti podléhá schválení ředitelky Domova pro seniory Velké Meziříčí, která schválení stvrzuje podpisem ve formuláři „Záznam o stížnosti“.
Řešení stížnosti:
- Stížnost je písemně zaevidována vedoucím pracovníkem. Dle obsahu a její závažnosti je stížnost vyřízena kompetentním vedoucím pracovníkem.
- Odpovědný pracovník následně informuje ředitelku Domova pro seniory Velké Meziříčí.
- Vyjádření ke stížnosti je písemné.
- Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile byla po jejím prošetření přijata opatření a byl informován stěžovatel. Stěžovatel neurčuje postup vyřizování stížnosti.
V případě, že stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí nebo nebyla stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může stěžovatel podat stížnost na MPSV a požádat o prověření. MPSV následně:
- a) stížnost do 60 dnů ode dne doručení prověří (včetně možnosti prověření u dalších orgánů veřejné správy, dalších fyzických i právnických osob; v takových případech lze lhůtu prodloužit na 90 dnů);
- b) stížnost odloží jako nedůvodnou, nebo uloží poskytovateli povinnost odstranit nevyhovující stav, nebo podá podnět k dalšímu prověření orgánu veřejné správy;
- c) vede evidenci o stížnostech a způsobu jejich vyřízení;
- d) umožní stěžovateli nahlížet do dokumentace, která se o stížnosti vede, dělat si z ní kopie nebo výpisy
Nesouhlas s vyřízením stížnosti lze dále směřovat:
- ředitelku domova
- Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Kraje Vysočina, Žižkova 57, 58601 Jihlava
- Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 60200 Brno